SUPER PROMOŢIE – Reduceri senzaţionale

M-a provocat Pety prin postarea sa „Succes Garantat 100%” să scriu pe această temă care e atât de actuală cum nu a fost vreodată înainte. Multe produse dau garanţie 100%,  eficienţă tot atât şi preţuri mici mici, multe metode sunt 100%  eficiente şi multe păcăleli merg 100% dacă le ataşezi procente scrise cu litere mari.

Dorinţa oamenilor de a avea garanţii este imensă. Dacă se poate am dori să dăm puţini bani şi să cumpărăm mult şi de mare calitate, să cheltuim puţin şi să avem eficienţă maximă aşa că s-au inventat chinezăriile care costă puţin şi arată bine. Bineînţeles că în China se produc şi produse bune dar tot acolo se produc şi lucruri ieftine pentru cei care se păcălesc singuri.

Oricât am suci-o şi am întoarce-o nu putem avea garanţie 100% pe nimic omenesc pentru că tot ce este omenesc este supus timpului şi imperfecţiunii. E adevărat că se crează lucruri tot mai rezistente, se descoperă materiale noi şi se prelungesc perioadele de funcţionare ale obiectelor dar toate astea adaugă valoare costului acelui produs.

De exemplu pe mine mă interesează un telefon a cărui baterie să ţină mult, luni de zile dacă se poate, dar să fie şi cu un „hectar” de ecran şi cu internet pe el. Ei bine, deocamdată nu s-a inventat un asemenea device iar dacă se va inventa va fi foarte scump pentru că ecranul mare şi conexiunile telefonului cu internetul şi reţeaua GSM papă mult curent din baterie. Varianta mai realizabilă ar fi un telefon cu ecran mic, fără tuch-screen şi internet, acolo bateria chiar ar ţine ceva.

Pe principiul acesta al procentelor multă vânzare se face. „Garantat 100%” „rată de succes 100%”, „reducere 70%”, „reducere 50%”, „ecran cu 60% mai mare”, „cu 20% mai mult”, „25% gratis” etc  sunt etichete cu care deja ne-am obişnuit prin magazine şi totuşi atât de atrăgătoare par încât unii cumpără produsele fără să aibă nevoie de ele.

Tehnicile de marketing sunt din ce în ce mai eficiente. În spatele majorităţii unor astfel de reclame stă multă psihologie şi sunt făcute extraordinar de bine. Se are în vedere culoarea, mărimea anunţului, mărimea fontului, raftul pe care sunt aşezate, mirosurile, sunetele, cromatica TOT. Totul e făcut ca să vândă produsul respectiv.

În realitate reducerea unui produs nu poate depăşi un 10% (cu indulgenţă) comercial dacă se depăşeşte valoarea asta magazinul pierde şi asta cu siguranţă nu e profitabil pentru ei şi nu vor reduce ei preţurile doar ca eu să mă simt bine. Realitatea e că preţurile sunt crescute ca să se acorde acele discounturi artificiale pentru a atrage cumpărătorii. O reducere normală e undeva pe la 5-6% în rest e „abureală comercială” aşa că antenele sus. Nu vă lăsaţi păcăliţi de dibăcia comercianţilor.

Gândiţi echilibrat când cumpăraţi ceva, când vedeţi diferite oferte pentru că bannerele mari şi colorate, procentele ameţitoare, veselia şi optimismul reclamelor nu vă sunt avantajoase ci vor doar să scoată banul din buzunarul dumneavoastră şi să îl mute elegant în al lor.

  • Atenţie la abonamentele cu mii de minute la telefonie cu care suntem aşa de uşor de vrăjit. În realitate dăm bani pentru ce nu avem nevoie. Nici 20% din minutele alea nu le folosim dar dăm banii pe ele.
  • Atenţie la telefoanele din ce în ce mai atrăgătoare. De obicei nici 10% din capacităţile unui astfel de telefon nu sunt utilizate şi zac în buzunar. Singurul avantaj fiind când te lauzi cu cine are cel mai mare ecran sau cel mai puternic procesor. Da pentru „o ţâră” de mândrie nu merită să spargi atâţia bani.
  • Atenţie la procentele de pe oferte. Dacă consultaţi şi alte magazine e foarte posibil să cumpăraţi acelaşi produs mai ieftin şi fără vre-o reducere aplicată. Când cumpăraţi ceva mai scump consultaţi neapărat mai multe magazine şi cu siguranţă surprizele vor veni.
  • Atenţie la promoţiile 2 la preţ de 1 sau 3 la preţ de 2. În realitate nu e aşa, la alimentara din colţ preţul este mai bun pe bucata de salam pe care o cumparaţi la preţul acela „superbun” Ori se face rabat de la calitate ori de la cantitate ori se mizează pe prostia cumpărătorului.
  • Atenţie la „lunile de reduceri”. Aici multă lume „ia ţeapă” . Când e reducere apoi e reducere, oamenii trebuie să cumpere. Nu mai contează ce şi cât, dacă trebuie sau nu trebuie. Când e luna reducerilor oamenii se calcă în picioare şi gata.

Păziţi-vă buzunarul de dumneavoastră. Cel mai mare hoţ de buzunare pentru tine eşti tu şi pentru asta eşti ajutat de „oferte” care ţin de şase 🙂  Păzeşte-ţi bine buzunarul de tine ca să îţi ajungă banii până la finalul lunii. Mintea noastră este un mare duşman al eforturilor noastre de multe ori. Câştigăm banii cu mare efort şi îi cheltuim cu mare uşurinţă pentru că nu avem urmat nici un curs de autoapărare (adică apărare de noi înşine 🙂 )

Dacă ai observat o greșeală te rog sa selectezi acel text și apoi Shift + Enter sau apasă AICI pentru a îmi de de știre.

Abonare

Te poți abona pentru a primi pe email meditările viitoare

Mulțumesc de înscriere.

Ceva nu a mers.

Leave a Reply